Clúster Català de la Moda (Modacc)
Aquesta setmana, Modacc i quinze empreses associades s’han desplaçat a la ciutat de Londres per visitar la fira Future Fabrics Expo i conèixer noves tendències sostenibles i digitals de la indústria de la Moda.
L’activitat, anomenada “Strategic Trend Safari Londres” que ha estat organitzada per Modacc, en el marc del projecte europeu Cloth – i cofinançada pel programa COSME de la Unió Europea – ha tingut la finalitat, d’una banda, de generar inspiració sobre models digitals i sostenibles aplicats a la industria de la Moda mitjançant una experiència immersiva a la ciutat de Londres i, per altra, aconseguir proveïdors concrets de matèries primes sostenibles i aprendre d’experts en sostenibilitat en el sector de la Moda visitant la Fira Future Fabrics Expo.
La Fira, que celebra la seva desena edició, ha esdevingut el major aparador - amb l’exhibició de milers de teles i materials produïts de forma sostenible i responsable - per les indústries de la Moda i el Tèxtil que actualment són responsables d’impactes significatius sobre el planeta i les persones. Future Fabrics Expo, forma part del moviment que impulsa un canvi positiu pel futur de la Moda, que pot i hauria de ser part de la solució, representant una força poderosa per al canvi positiu, seguint els principis de disseny regeneratiu i un enfocament de sistemes circulars.
Més enllà de l’experiència de l’Expo, també es va dur a terme un Tour a la ciutat de Londres – concretament als barris Kings Cross, Mayfair, Belgravia, Knightsbridge, Covent Garden, Shoreditch, Hoxton i Hackney (Dalston, London Fields) – que va servir com a font d’inspiració, aprenentatge i identificació d’oportunitats, compartint l’experiència amb experts i professionals del sector que han participat al viatge.
Segons David García, director executiu de Clúster Català de la Moda “Hem pogut comprovar que la transformació de la industria de la Moda Europea cap a la sostenibilitat es un dels principals reptes per als propers anys i hem après bones pràctiques de proveidors industrials i retailers que estan liderant aquest canvi”.
En aquest viatge han participat algunes empreses industrials com Pagés Valenti, Gestors de producció com Col&Bri partners, marques de moda infantil com Condor o Boboli, escoles de disseny com LCI Barcelona o Qstura i el centre tecnològic FITEX, entre d’altres.
14 maig 2024
Les empreses de moda catalanes s'inclinen cap a proveïdors de major proximitat a causa dels desafiaments en el transport des d'Àsia i les recents regulacions ambientals
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 abril 2024
El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.