X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

El Clúster de la moda alerta que el sector es juga la seva supervivència el darrer trimestre de l’any

18 de novembre de 2020

ES PRESENTA EL PANEL DE CONSUM DE PRODUCTES DE MODA, ELABORAT PER MODACC I KANTAR

  • Un estudi de consum de moda mostra una pèrdua acumulada del 28,5% de la facturació en el que portem d’any. Davant d’aquesta davallada, la campanya de Nadal és crucial per determinar el futur del sector de la moda.
  • El canal on line i les botigues de proximitat, oportunitat dins de la “nova normalitat”
 
El Clúster català de la moda MODACC i l’empresa especialitzada en estudis de mercat KANTAR han presentat aquest dimarts el Panel de Consum de productes de moda del 2020 (gener-setembre), que inclou les xifres de venda de punt exterior de dona, íntim de dona, íntim d’home, moda infantil, calceteria i bany.
 
Pel que fa a les xifres acumulades de gener a setembre de 2020, hi ha hagut una caiguda del 28,5% de la facturació respecte l’any passat; si el 2019 durant aquests nou mesos el sector havia generat un volum de negoci de més de catorze mil milions d’euros (14.207.830.000€), aquest 2020 ha caigut fins a poc més de deu mil milions (10.160.960.000€).
 
La pèrdua més significativa correspon a aquelles categories de producte més vinculades a l’activitat social i l’oci, com es el cas del bany, amb una davallada del 41% respecte l’any passat, o l’exterior de dona, amb una reducció del 28,3% en les seves vendes globals, mentre que les categories que menys perden són la moda íntima d’home (cau un 18,3%) i la de dona (un 22’6%). 
 
Si agafem només les dades del tercer trimestre (de juliol a setembre), ha representat el 38,18% de la facturació acumulada de l’any 2020; amb un volum de negoci de 3.879.551.000€, un 15’9% inferior al mateix trimestre de l’any passat, fet que indica una moderació de la caiguda. De fet, totes les categories de producte aconsegueixen, aquest darrer trimestre, moderar la caiguda negativa respecte l’evolució acumulada. En gairebé totes, el volum de vendes resisteix millor que la facturació, fet que reflecteix una pressió de preus a la baixa. Els mercats de dona (íntim, punt exterior i bany) són els que més pateixen aquesta pressió a la baixa dels preus. Per contra, la moda infantil i íntim d’home aconsegueixen ser els mercats més “reactius” l’últim trimestre, segons conclou l’informe.
 
L’estudi també demostra que el canal de venda on line i operadors com Amazon han estat els grans beneficiats durant el període de confinament i les promocions on line destinades a reduir l’estoc de productes de moltes marques han afectat als marges del sector de la moda. Paradoxalment, el confinament també ha generat oportunitats a les botigues de proximitat, apropant-los nous consumidors que tradicionalment no visitaven aquest canal.     
 
Amb les dades de la mà, doncs, el sector afirma que les vendes perdudes en el que portem d’any ja són irrecuperables i recorda que la campanya de Nadal representa un 30% de les vendes totals de l’any. En aquest sentit, el tancament de centres comercials i la restricció de les activitats comercials durant el darrer trimestre de l’any pot abocar al sector a una situació catastròfica. És per això que el Clúster català de la Moda exigeix al Govern trobar mesures que permetin preservar la salut i, a la vegada, mantenir una activitat econòmica segura.     
 
L’estudi de consum de moda elaborat per MODACC i KANTAR s’ha fet a partir del seguiment de consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys d’arreu de l’Estat espanyol (Península i Balears), i inclou tots els canals de compra. La presidenta del Clúster Modacc, Arancha Algás, ha explicat que la cooperació entre el Clúster i Kantar “s’ha fet per poder obtenir dades de consum fiables i posar-les a l’abast dels socis per tal que puguin prendre bones decisions”. Tot i la preocupació per unes dades que mostren la profunda crisi que viu el sector de la moda, com molts altres sectors de béns de consum, Algás s’ha mostrat “esperançada” per les oportunitats de tirar endavant i superar aquesta crisi mitjançant la cooperació dels sectors públic i privat .
 
El Clúster MODACC
El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i representa 6000 treballadors i 2000 milions d’euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l’ecosistema Moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització o el desenvolupament de l’economia circular i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.
 
Per tenir més informació sobre l'informe envia un email a internacional@modacc.cat
 

NDP Panel del Consum Moda