X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

Les principals marques catalanes es bolquen al nou esdeveniment comercial 080 Barcelona Fashion Connect

22 de març de 2021

L’esdeveniment comercial internacional se celebra en format virtual durant dos dies: dimecres 24 i dijous 25 de març Hi participen una trentena de marques catalanes com Desigual, Custo, Sita Murt o Yerse, i ja s’hi han inscrit 68 compradors internacionals

El nou esdeveniment comercial internacional 080 Barcelona Fashion Connect se celebra aquesta setmana havent superat ja les expectatives dels organitzadors; s’han cobert totes les places disponibles per a marques catalanes i s’han registrat a la plataforma 68 compradors internacionals, per sobre dels 50 que s’havien fixat com a objectiu el Clúster Català de la Moda (MODACC) i la Generalitat de Catalunya, impulsores de l’esdeveniment. Es preveu que els propers dies augmenti la xifra d’agents internacionals interessats a participar-hi, ja que les inscripcions es mantenen obertes.


Les principals marques catalanes de moda participaran a l’esdeveniment digital 080 Barcelona Fashion Connect presentant les seves col·leccions i capacitats comercials on line durant dos dies –dimecres 24 i dijous 25- davant de gairebé setanta agents de tot el món que ja han confirmat que assistiran a les presentacions. Marques i compradors podran interactuar a través d’una plataforma digital molt orientada al negoci i s’agendaran reunions bilaterals. A més, dimecres a la tarda se celebrarà la taula rodona “Quo vadis agent? Threads & Opportunities for the Agents in times of the Digital Transformation” amb la participació d’agents internacionals.


D’entre les marques presents a l’esdeveniment, en destaquen les de moda de dona, com Custo, Yerse, Escorpion, Sita Murt, System Action, Lola Casademunt, Designers Society, Rita Row, Gutiare, Xantik, SKFK, Miu Sutin, Surkana, Mimosa Studio i Mus&Bombon, marques d’home i dona com Desigual, Scalpers, Zer Era, Mundaka, també infantil com Boboli o de bany com Red Point i roba interior com ZD Zero Defects i Guasch. Finalment també hi participaran marques catalanes d’accessoris com Bolsillo i Charly Therapy i de sabates com Sabinis i Naguisa.

Pel que fa als compradors internacionals, hi ha confirmada l’assistència d’una cinquantena d’agents, dotze distribuïdors i set representants de plataformes d’e-commerce d’arreu del món; una dotzena són francesos i també hi ha força representació de compradors alemanys, belgues i britànics, i d’altres provinents de països com Austràlia, Canadà, Dinamarca, República Txeca, Grècia, Hongria, Indonèsia, Irlanda, Japó, Polònia, Itàlia, Corea del Sud, Taiwan, Estats Units i Emirats Àrabs. Tots ells són professionals amb alta capacitat de compra i potencial per generar negoci internacional que han estat convidats per l’organització.


David García, Clúster Manager de MODACC, afirma que “s’ha aconseguit atraure l’interès de marques i agents” gràcies al fet que s’ha aprofitat un dels avantatges de la digitalització de les interaccions comercials en època de Covid: el direct to business. “Amb aquest nou format de showroom digital, els professionals comercials poden participar a un esdeveniment concret, senzill, acotat en el temps, i amb una concertació de càpsules de contingut de qualitat, amb l’expectativa de trobar noves marques amb les quals poder treballar en la recuperació dels seus mercats”, explica David García. L’interès dels compradors internacionals demostra que la COVID ha reduït el nombre d’operadors internacionals i que molts agents necessiten noves propostes per cobrir “baixes” que han tingut lloc durant les dues darreres temporades.     

 

Del showroom físic a la plataforma virtual

El 080 Barcelona Fashion Showroom va néixer l’any 2016 en format “trade show” en un espai annex a la passarel·la de moda, amb la voluntat d’aprofitar la Setmana de la moda per promocionar les marques catalanes entre els canals comercials internacionals i generar noves oportunitats de negoci. En total s’han celebrat onze edicions físiques del showroom amb la participació de 250 agents, distribuïdors i compradors internacionals i més d’un centenar de marques de moda catalanes, amb un volum de negoci mitjà generat per cada una de les edicions de dos milions d’euros. Arran de la crisi generada per la pandèmia el setembre 2020 el 080 Fashion Showroom va fer la seva primera edició digital amb la participació de 19 marques catalanes i 55 compradors internacionals. Ara fa un pas més i adapta la plataforma per ser més útil i eficaç per compradors i marques: es desestacionalitza i se celebra un mes abans que la passarel·la perquè el calendari sigui més idoni per als compradors, i es concentra en només dos dies ja que l’experiència de l’any passat demostra que els esdeveniments digitals puntuals i limitats en el temps milloren significativament els resultats. 

NDP 080 BCN Fashion Connect CAT