X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

L’informe de Modacc i Kantar revela que el consum de moda comença a recuperar-se molt lentament

13 de maig de 2021

Durant el primer trimestre de 2021 han millorat les vendes de peces de “necessitat i reposició” (calceteria, íntim dona i interior home) però la moda exterior i el bany segueixen en nivells molt baixos

El Panel de Consum de productes de moda elaborat pel Clúster Català de la moda MODACC i l’empresa especialitzada en estudis de mercat Kantar revela que el primer trimestre de 2021 ha estat desigual però amb indicis de lenta recuperació. Si bé els mesos de gener i febrer repeteixen els comportaments de les onades anteriors, amb una caiguda del 27’4% respecte l’any passat, al mes de març en canvi s’inicia la recuperació, tot i que encara queda un 10% per sota de les vendes del març de 2019. Tot indica, doncs, que des del mes de març comença a recuperar-se el consum de moda, encara que tímidament. 
La despesa per client s’ha començat a recuperar i es situa en 144,60€ durant el primer trimestre del 2021, però encara està un 20% per sota del consum mitjà per client del 2019 i també per sota dels 155,64 € de consum mitjà registrat al primer trimestre del 2020. 
Pel que fa les categories registren un molt bon comportament les vendes de la moda interior d’home (creixen un 19’5% respecte al mateix trimestre de l’any anterior), la calceteria (un 10’5%) i l’íntim dona (un 7’4%), mentre que segueixen mantenint la tendència negativa les categories de moda exterior i bany, molt vinculades a l’activitat social i l’oci. 
Finalment, l’estudi mostra com la “nova normalitat” que s’instaura a mida que ens allunyem del mesos més durs de la pandèmia, deixa alguns canvis de fons en els hàbits del consumidor com ara la voluntat de consumir productes més sostenibles i més saludables. Pel que fa el consum de moda on line, durant el primer trimestre de l’any modera els seus creixements però es manté en nivells molts elevats en comparació amb el mateix trimestre del 2019. 
Tot i la dificultat de realitzar prediccions en circumstàncies tant especials, l’estudi anticipa que aquest 2021 pot representar dos anys en un, és a dir, un primer semestre amb consums moderats seguint la tendència del 2020 i un segon semestre amb creixements importants en el consum de productes de moda lligat a la recuperació d’activitats socials i el turisme que poden despertar una demanda que ha estat continguda durant molts mesos.   
El Clúster Modacc i Kantar ja havien presentat al mes de febrer l’informe de consum de moda de l’any 2020 que reflectia que el sector tèxtil-moda espanyol va tancar l’any passat amb una facturació de 14.839.900.000€, un 25% per sota de l’any anterior. 
L’estudi de consum de moda elaborat per MODACC i KANTAR es fa a partir del seguiment de consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys d’arreu de la Península i Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder afrontar la crítica situació que viu el sector tèxtil-moda i poder fer previsions de cara les properes temporades.

NDP Panel del Consum Moda 1rTrim2021