X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

L’informe de Modacc i Kantar revela que el consum de moda segueix recuperant-se després de la pandèmia

12 de agost de 2021

 El primer semestre de 2021 el consum de moda a l’Estat ha crescut un 23’5% respecte el mateix període de 2020, tot i que es manté un 25% per sota de 2019  El comerç de proximitat independent i multimarca agafa embranzida

El consum de moda segueix recuperant-se i la roba interior ja ha tornat al nivell de vendes habitual. Així ho revela el Panel de Consum de productes de moda del segon trimestre de 2021 elaborat pel Clúster Català de la moda MODACC i l’empresa especialitzada en estudis de mercat Kantar.

De gener a juny del 2021 el consum de moda a l’Estat espanyol ha crescut un 23’5% respecte el mateix semestre de 2020, tot i que encara es manté un 25,2% per sota el nivell de 2019, per la qual cosa encara no es pot parlar d’una recuperació plena del consum tèxtil-moda. Tot i així, el sector és optimista ja que el mes de juny és el primer mes de 2021 amb un nivell de facturació molt proper al 2019. L’avançament al juny d’una part de les rebaixes de juliol també ha contribuït a fer que al juny el percentatge de població que ha comprat moda sigui pràcticament el mateix que el 2019, i també s’estigui igualant el nivell de despesa mitjana i freqüència de compra. A més, els indicadors macro demostren que hi ha una recuperació anímica, necessària per la recuperació del consum; l’activació de sectors com la restauració i l’oci tenen un impacte beneficiós en tots els sectors que depenen en bona part de la interacció social, com és el cas de la moda.

Pel que fa a les categories, les de roba interior i reposició són les que més ràpid s’han recuperat; íntim dona i calceteria igualen pràcticament les vendes del 2019, i interior d’homes fins i tot creix un 6% respecte el segon trimestre de 2019.

Per contra, les dues categories que més lentament es recuperen són la moda exterior de dona –que segueix estant un 16,5 % per sota el 2019-, i la moda infantil, que es manté un 15% per sota, en aquest cas perjudicada per la reducció del nombre de naixements totals a Espanya, que han caigut un 6,15% segons l’Instituto Nacional de Estadística. La categoria de bany també es recupera lentament, i es manté un 8,2% per sota de les vendes de 2019.

Pel que fa als canals de venda, les botigues independents i multimarca –el retail de proximitat- guanya pes, tot i que les grans cadenes segueixen sent líders en vendes de moda. La compra on line modera el creixement disparat de la pandèmia, però segueix consolidant-se; el primer semestre de 2021 un 13% de la població ha comprat alguna peça de moda online, mentre que el 2019 era el 6%.

Es dona la circumstància que les categories d’interior -les que s’han recuperat més ràpidament-, són les menys dependents de la compra en cadenes i botigues on line i les que més es compren al retail multimarca. En aquest sentit, el responsable d’estudis de consum de MODACC i director general de la marca Punto Blanco, Josep Ignasi Reixach, afirma: “cada vegada més els consumidors prenen consciència de la importància del comerç de proximitat, i l’aposta pel km0 beneficia les marques de moda catalanes; el comerç multimarca de moda s’està reforçant i escull marques de proximitat perquè els donem el millor servei”.

L’estudi elaborat per MODACC i KANTAR monitoritza trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment de consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys d’arreu de la Península i Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder afrontar la crítica situació que viu el sector tèxtil-moda i poder fer previsions de cara les properes temporades.

 

NDP_MODACC_PanelConsumModa_2nTrim2021_CAT