X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

Més de 70 professionals es donen cita a la primera edició del FASHION CHALLENGE DAY impulsat per l’Associació Europea ACTE.

11 de desembre de 2019

Dissabte, 16 de novembre de 2019, va tenir lloc la primera edició del FASHION CHALLENGE DAY impulsat pels municipis de Manresa, Sabadell, Terrassa, Igualada i l’Agència del Berguedà, tots ells membres de l’Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees- ACTE - (www.acte.net), i finançat pel Servei Públic d’Ocupació (SOC).

Aquesta iniciativa pretén estimular la innovació oberta a empreses del sector de la moda, vinculant a joves professionals de diferents disciplines en la resolució de reptes reals proposats per les empreses promotores; en aquests cas, la marca de moda infantil, BOBOLI, la multinacional tecnològica HP, la startup MATCHMODE i la plataforma 080 Barcelona Fashion. La iniciativa ha comptat amb el recolzament del Clúster Català de la Moda (MODACC) i l’escola de disseny i moda LCI Barcelona. 


Moments després de l’explicació del repte proposat per cada marca, els participants començaren a treballar en la seva resolució amb l’ajuda de tècniques de Design Thinking, conduit per l’experta Diana Pinós. Marta Coca, responsable del projecte 080 (de la passarel·la de moda 080 Barcelona Fashion Week),  introduí als participants en la necessitat de transformació digital de la passarel·la. La directora general de la marca BOBOLI, Arancha Algás, explicà que qualsevol iniciativa empresarial precisa de la transformació permanent per adaptar-se als canvis del mercat i que una de les principals metes de la marca es aconseguir una autèntica omnicanalitat per facilitar la interacció amb el consumidor. D’altra banda, Carles Lahoz, director de la divisió d’impressió tèxtil de la coneguda multinacional Nord-americana HP, que compta amb un important centre d’I+D a Sant Cugat del Vallès, proposà als participants pensar en com convertir grans esdeveniments en experiències més rellevants, incorporant tecnologies a les samarretes que permetin identificar als participants i participar més activament en l’esdeveniment. Finalment, Miriam Bergmann, fundadora de Match Mode, una nova plataforma digital per facilitar acords entre marca de moda i professionals independents en projectes vinculats al sector de la moda. Treballar per projectes, treballar en la distància, treballar en ambients diferents als convencionals. El seu repte: Com estimular a empreses de moda a col·laborar amb professionals freelance, mitjançant la plataforma online de Match Mode.


Els participants de la primera edició del FASHION CHALLENGE DAY, professionals i estudiants de disseny de moda, disseny gràfic, administració d’empreses o enginyeria entre altres especialitats, organitzats en vuit grups multidisciplinaris, treballaren en la resolució d’un dels reptes proposats per les empreses participants per, finalment, exposar el seu projecte davant a tots els assistents i el jurat. 


El grup guanyador, format per Aurora Alonso (LCI), Adriana Stama (LCI), Paula Carnicer (Universitat de Girona), María González (BAU) i Patricia Silva (Escuela de Diseño, Instituto Profesional DUOC-UC de Santiago de Xile), realitzà una extraordinària presentació de la seva proposta per gamificar el màrqueting de la marca infantil BOBOLI, situant a l’infant com a protagonista d’un joc digital en el que es pugui seleccionar les seves peces de moda i compartir la informació amb el seu entorn i amb la marca. El grup guanyador se li ha fet entrega de 1.200 €, patrocinats pel Clúster Català de la Moda (MODACC) i l’oportunitat de compartir la seva proposta amb l’equip professional de BOBOLI en una exclusiva visita a les instal·lacions de la marca.  


En aquesta jornada, hi participaren professionals i alumnes de Maresme, Barcelonès, Urgell, Berguedà, La Selva, Baix Llobregat, Montsià, Anoia, Vallès Oriental i Vallès Occidental; estudiants de BAU, LCI Barcelona, Tecnocampus-UPF, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, EADA, EAE, ESIC, IES Poblenou, INESDI, entre altres centres i que, des d’aquí, els volem agrair la seva col·laboració per la difusió entre els seus estudiants i exalumnes.


La Col·lectivitat  ACTE- Asociación de Colectividades Textiles Europees- cooperen regularment amb el Servei  Públic d’Ocupació (SOC) de la Generalitat de Catalunya, promovent iniciatives que ajuden a la formació i el desenvolupament empresarial en el sector tèxtil i moda. Entre elles destaquen el portal digital para la promoció de productores de proximitat “COOPERATEXTIL”,  la acceleradora de projectes de moda “FUTURMOD” i, més recentment, el FASHION CHALLENGE DAY. 
 

A la foto: Aurora Alonso, Paula Carnicer, María González y Patricia Silva, guanyadores de la primera edició del FASHION CHALLENGE DAY.