X

Per accedir al tot el contingut has d'estar registrat

VULL REGISTRAR-ME

Destacat

L’informe de Modacc i Kantar revela que el consum de moda durant el 2020 va caure un 25% a l’Estat

19 de febrer de 2021

 La tercera onada i les restriccions del mes de novembre van perjudicar la campanya de Nadal, l’última esperança que tenia el sector de remuntar  Les categories de “necessitat” com calceteria i íntim es refan durant el quart trimestre, però les relacionades amb activitat social com bany, exterior i infantil s’enfonsen

El sector tèxtil-moda espanyol ha tancat l’any 2020 amb una facturació de 14.839.900.000€, un 25% per sota de l’any anterior. Ho revela el Panel de Consum de productes de moda elaborat pel Clúster Català de la moda MODACC i l’empresa especialitzada en estudis de mercat Kantar, que ha fet el seguiment del consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys d’arreu de l’Estat durant tot el 2020.
L’Informe mostra com les categories que han patit la caiguda més gran són aquelles relacionades amb l’activitat social i l’oci, com el bany –ha caigut un 40,6%-, el punt exterior de dona–un 25,6% menys que el 2019- o la moda infantil, que cau un 20,1% anual tot i la revifada que va viure al tercer trimestre gràcies a la tornada a l’escola. Les dades proven que les xifres de vendes es van veure especialment agreujades per l’onada de contagis i restriccions a partir del mes de novembre, que van perjudicar la campanya de Nadal.
Les categories que han pogut suavitzar la caiguda i fins i tot iniciar una recuperació són les de “necessitat/reposició”, que no depenen tant de la vida social. Pel que fa a la calceteria, les vendes anuals han estat un 20,1% menys que l’any anterior, però l’últim trimestre (octubre-desembre) ja estava en números positius, amb un increment d’un 1% de les vendes respecte el quart trimestre del 2019.  
El mateix ha passat amb la moda íntima: la de dona ha patit una caiguda anual del 13,2%, de facturació, però el darrer trimestre ja ha superat les vendes del mateix trimestre de l’any anterior, i l’íntim d’home ha caigut en total un 11,4% de mitjana anual, tot i que al quart trimestre ha viscut un increment del 3,5% respecte el mateix període de 2019.

Pel que fa al nombre de peces, durant el 2020 s’han venut poc més de mil milions de peces d’exterior (home i dona), íntim (home i dona), infantil, bany i calceteria, un 22,8% menys que les venudes l’any anterior.
El Clúster Modacc i Kantar ja havien presentat el novembre passat l’informe del tercer trimestre, que reflectia una pèrdua acumulada del 28,5% de la facturació respecte l’any anterior fins aquell moment (el setembre de 2020) però alhora també donava pistes de com la “nova normalitat” suposava una oportunitat per canals de venda com l’on line o les botigues de proximitat.
L’expectativa per aquest 2021, segons aquest estudi, es d’una lenta recuperació que s’espera que compensi almenys la meitat de la pèrdua de mercat provocada per la pandèmia durant el 2020. Aquesta recuperació s’haurà de fer més evident durant el segon semestre de l’any.   
L’estudi de consum de moda elaborat per MODACC i KANTAR es fa a partir del seguiment de consum setmanal de 8.000 persones majors de 15 anys d’arreu de la Península i Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder afrontar la crítica situació que viu el sector tèxtil-moda i poder fer previsions de cara les properes temporades.

 

Per tenir més informació sobre l'informe envia un email a internacional@modacc.cat

 

NDP 2do Informe Panel Consum Moda 2020. CAT