Clúster Català de la Moda (Modacc)
Està fabricada amb gènere de punt, té una gran eficàcia de filtració i alhora una major respirabilitat, i compta amb la certificació europea
El Clúster català de la Moda MODACC i el Beauty Cluster, en col·laboració amb la Fundació per a la Innovació Tèxtil FITEX, acaben de llançar al mercat la mascareta “Smellmask”, una mascareta higiènica reutilitzable fabricada en gènere de punt que, gràcies a tenir una major respirabilitat, permet percebre les olors molt millor que no pas les mascaretes higièniques habituals.
Feia temps que des del sector de la perfumeria, a través del Clúster Beauty, havien constatat que l’ús de la mascareta suposava una reducció del sentit de l’olfacte, un fet que podria acabar perjudicant la innovació i l’economia del sector. Per la seva banda, el Clúster Modacc ja va desenvolupar l’any passat, juntament amb FITEX, la Fitmasc; una mascareta ergonòmica de protecció higiènica, rentable i reutilitzable que compta amb un teixit interior certificat que fa la funció de filtre bacterià i que aporta major respirabilitat que les mascaretes de tela. A partir d’aquesta experiència han ideat conjuntament la mascareta “SmellMask”, que ara s’ha posat a la venda.
La nova mascareta té una eficàcia de filtració del 91,4% abans de rentar i del 90,38% després de 20 rentats (la normativa europea indica que l’eficàcia de la filtració ha de ser superior al 70% per a mascaretes higièniques), i pel que fa al seu tret més distintiu, té una respirabilitat de 18 Pa/cm2 abans de rentar i de 20 Pa/cm2 després de 20 rentats (la norma europea indica que la respirabilitat ha de ser menor a 60 Pa/cm2). La composició exterior és de poliamida antibacteriana 100%, i la composició del filtre interior és 80% Polièster i 20% Poliamida. Gràcies al filtre de l'interior, la mascareta facial ha passat els tests europeus 2020 relatius a la filtració bacteriana i respirabilitat.
Per analitzar en detall les avantatges olfactives de la mascareta, el Beauty Cluster ha realitzat un anàlisi comparatiu mitjançant el sistema BAST-24 (Barcelona Smell Test) dirigit pel Dr. Josep de Haro, especialista internacional de reconegut prestigi en ciències sensorials. Els resultats han mostrat clarament la millor experiència per a l’usuari respecte a les mascaretes de tela. Amés, el Beauty Cluster ha posat a disposició d’experts perfumistes unitats de testat de les mascaretes i el resultat ha estat molt satisfactori per part dels principals experts de la indústria olfactiva.
Segons Ivan Borrego, director general del Beauty Cluster: ‘La Smellmask és la mascareta que els professionals de la perfumeria i de la cosmètica estàvem esperant. Ens permet continuar la nostra tasca professional sentint-nos protegits i sense perdre capacitat per detectar olors, reconèixer-los i gaudir del sentit de l’olfacte’.
David García, director general del Clúster Català de la Moda (MODACC) afegeix: “El mètode de fabricació, els materials utilitzats i el compliment dels criteris recollits a la norma espanyola UNE0065 relativa a mascaretes higièniques reutilitzables i les normes europees d’aplicació garanteixen una protecció, adaptabilitat i confort extraordinaris per a l’usuari” .
La mascareta SmellMask està a la venda a través de www.087locallab.com, una plataforma de comerç electrònic que ofereix productes innovadors i de qualitat fabricats per les indústries tèxtils i de la moda de Catalunya amb la col·laboració i l’assessorament tècnic del centre tecnològic FITEX.
14 maig 2025
Start-ups, centres d’innovació i empreses especialitzades presenten solucions per avançar cap a una indústria tèxtil i de la moda més responsable i digitalitzada.
28 abril 2025
L’esdeveniment tindrà lloc el pròxim 8 de maig a LCI Barcelona i reunirà solucions tecnològiques d’avantguarda per impulsar la doble transició del sector del tèxtil i la moda.
21 febrer 2025
Amb l’objectiu d’explorar el potencial d’aquesta tecnologia i facilitar la seva aplicació en el sector, MODACC – Clúster Català de la Moda i Neural Fashion posen en marxa un cicle de webinars mensuals dirigits a professionals, empreses i creatius interessats en integrar la IA en els seus projectes i negocis.