NOTÍCIES

El consum de moda retrocedeix un 5% fins al setembre i confia salvar el 2025 en l’últim tram de l’any

MODACC

L’informe de MODACC i Worldpanel by Numerator confirma un tercer trimestre més estable, amb caigudes generalitzades però amb signes de resiliència en algunes categories.


El consum de moda a l’Estat espanyol durant el tercer trimestre del 2025 presenta una evolució menys negativa que la registrada durant la primavera. Segons l’Informe de Consum de Moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (MODACC) i Worldpanel by Numerator, el mercat manté una contenció de la demanda que situa el descens acumulat entre gener i setembre al voltant del 5% en volum i valor. Però malgrat aquest descens, el tercer trimestre mostra tímids senyals de resiliència en diverses categories.


El punt exterior de dona creix el tercer trimestre

El punt exterior de dona és l’única categoria analitzada que aconsegueix mantenir el volum i el valor en el tercer trimestre i la que millor resisteix la caiguda acumulada (-1,2% en valor). Aquesta estabilitat confirma que la moda femenina continua sent un segment més resilient i sòlid, fins i tot en contextos de consum contingut. En canvi, l’íntim femení i la moda infantil acumulen les caigudes més elevades, tot i que la moda infantil aconsegueix moderar la depreciació en valor i se situa lleugerament millor que el conjunt del mercat.

El bany també recula en comparació amb els resultats extraordinaris de la temporada passada (estiu del 2024) i provoca un descens notable de doble dígit, tant en volum com en valor. Per contra, la calceteria i l’íntim d’home aconsegueixen limitar la pèrdua de valor en el global de l’any gràcies a una compra més estable que en altres segments, tot i la caiguda en unitats venudes.

El director del Clúster MODACC, David García, afirma que “l’increment dels costos de l’habitatge i de l’alimentació, juntament amb la manca de confiança i el canvi en les prioritats de les persones consumidores, està condicionant la despesa destinada a la moda, que se situa per sota dels nivells d’anys anteriors. Davant d’aquest context, el sector està desplegant diverses iniciatives per reactivar l’interès durant el tram final de l’any, i segur que trobarem opcions molt interessants per a tothom al mercat.”


Metodologia de l’estudi

L’informe de consum de moda de MODACC i Worldpanel by Numerator analitza trimestralment les compres de més de 10.000 consumidors majors de 15 anys de la Península i Balears, recollint dades reals de tots els canals de compra en les categories punt exterior de dona, íntim de dona, bany, calceteria, íntim d’home, i infantil. L’objectiu és oferir a les empreses del sector informació fiable per prendre decisions estratègiques i anticipar-se a les tendències del mercat.


El Clúster MODACC

El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i que representen 10.000 treballadors i 3.800 milions d'euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l'ecosistema de la moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització i el desenvolupament de l'economia circular, i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies