NOTÍCIES

La facturació del sector de la moda modera la caiguda, però acumula un descens en el primer semestre de 2025

MODACC

Creixen les vendes de roba de bany respecte l’any passat, es mantenen a la baixa les de roba exterior de dona, interior d’home i calceteria, i cauen les vendes de roba interior femenina i la moda infantil


El consum de moda a Espanya ha tancat el primer semestre del 2025 amb una caiguda del 5,5% en facturació i en volum de peces venudes, segons l’Informe de Consum de Moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (MODACC) i Worldpanel by Numerator. Tot i que el segon trimestre (abril-juny) ha estat menys negatiu que el primer, la tendència global de l’any mostra un mercat a la baixa a tot l’Estat espanyol.

Les categories amb un pitjor comportament han estat la roba interior femenina i la moda infantil. Per contra, alguns segments han aconseguit contenir millor la davallada, com la roba exterior de dona, la roba interior masculina i la calceteria. En volum, destaca el cas de la roba de bany, l’única categoria capaç de créixer, beneficiada per l’estacionalitat i un segon trimestre més positiu.


Els factors que expliquen la davallada

El retrocés de les vendes respon a una suma de factors socioeconòmics i climatològics. D’una banda la incertesa econòmica i política, marcada pels efectes potencials dels aranzels i l’encariment del petroli, malgrat el control de la inflació (2,3% en el primer semestre). A aquesta incertesa s’hi ha sumat la climatologia: un hivern suau i un març plujós han reduït el trànsit a botigues i han endarrerit l’inici de la campanya de primavera-estiu. A més, la Setmana Santa tardana (enguany a l’abril) i episodis adversos, com una apagada elèctrica, van provocar un descens pronunciat de les vendes en aquell mes.

A més d’aquests factors, cal tenir en compte que cada vegada els consumidors són més sensibles al preu i actuen amb racionalitat, analitzant amb més detall la relació qualitat-preu i prioritzant les compres planificades en lloc de les impulsives.

Pel que fa a les perspectives per al segon semestre, el director del Clúster Català de la Moda, David García, afirma que “el sector afronta un repte important en la segona meitat de l’any: que l’oferta comercial i les condicions d’entorn ajudin a recuperar el terreny perdut i permetin tancar el 2025 amb unes xifres similars a les de l’any passat”.


Metodologia de l’estudi

L’informe de consum de moda de MODACC i Worldpanel by Numerator analitza trimestralment les compres de més de 10.000 consumidors majors de 15 anys de la Península i Balears, recollint dades reals de tots els canals de compra. L’objectiu és oferir a les empreses del sector informació fiable per prendre decisions estratègiques i anticipar-se a les tendències del mercat.


Si estàs interessat/da en adquirir els informes, si us plau, contacta amb info@modacc.cat

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies