Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.
Kazakhstan, com a nació eurasiàtica, destaca com el territori més extens de la regió. Amb una àrea que excedeix cinc vegades la superfície de França, i una població que supera els 20 milions d'habitants, el país es distingeix per la seva notable diversitat. Aquesta
diversitat es manifesta en més de 120 nacionalitats diferents, configurant una realitat social, cultural i lingüística excepcionalment rica i plural.
El conflicte entre Rússia i Ucraïna ha generat un fort influx de capital rus cap al país, impulsant així el desenvolupament de diverses empreses relacionades amb la moda, especialment les grans superfícies de venda al detall. En els anys posteriors a la pandèmia, s'ha vist l'aparició del concepte de botigues multimarca que ofereixen marques Premium, i s'ha experimentat un notable creixement en les vendes en línia. La població amb capacitat adquisitiva segueix de prop les últimes novetats de les marques de moda i realitza les seves compres principalment a través d'Instagram.
Actualment, el Kazakhstan ofereix un mercat en creixement per a les marques catalanes, de fet, les exportacions espanyoles del sector de la moda a Kazakhstan han crescut dels 476 milions d'euros als 1.499 milions d'euros l'any 2022. Així mateix, les vendes de moda mitjançant internet han crescut dels 327 milions d'euros el 2019 fins als 1.349 milions d'euros el 2022.
És per això que Kazakhstan ofereix oportunitats prometedores per a les marques catalanes del sector retail moda i en especial per a les marques que inclouen complements en les seves col·leccions i les marques dedicades a la moda infantil i al calçat, ja que aquestes son les tres principals categories en expansió en el mercat de moda de Kazakhstan.
Aquesta missió ha estat coorganitzada entre el Clúster Català de la Moda (MODACC) i l'Agència per a la Competitivitat de l'empresa Catalana (ACCIÓ-Generalitat de Catalunya).
13 novembre 2025
MODACC ha culminat una nova missió empresarial al Marroc coincidint amb la celebració de Maroc in Mode, la fira tèxtil més rellevant del continent africà, amb l’objectiu de reforçar les connexions estratègiques entre les empreses catalanes i un ecosistema industrial que avui és clau per a la competitivitat del sector.
1 octubre 2025
EL CLÚSTER CATALÀ DE LA MODA VA ACUDIR A LA FIRA INTERNACIONAL DE PARÍS WHO’S NEXT EN LA SEVA EDICIÓ “SUMMER NEVER ENDS”
8 setembre 2025
El Clúster Català de la Moda (MODACC), amb el suport de la Fundació Privada per a la Innovació Tèxtil (FITEX), ha organitzat una missió comercial a Düsseldorf, considerada una de les capitals de referència de la moda a Alemanya i a Europa.