El 080 Barcelona Fashion Connect ha celebrat amb èxit una nova edició, reunint més de 150 professionals de 15 països en el showroom virtual organitzat pel Clúster Català de la Moda (MODACC), amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).
El format de l'esdeveniment, que ha mantingut la innovadora estructura de show televisiu, ha inclòs un showroom virtual amb elements personalitzats en 3D per a cada marca expositora.
A la inauguració, Marta Angerri i Feu, directora general de Comerç del Govern de la Generalitat, ha donat la benvinguda i ha volgut destacar que “Aquest esdeveniment és una oportunitat única perquè les marques catalanes de moda presentin les seves últimes col·leccions davant d’un públic internacional de compradors i professionals. També permet explorar la creativitat, el talent i la identitat que defineixen la nostra indústria”.
Per la seva banda, el director general de Modacc, David García Uslé, ha recordat que “El 080 Barcelona Fashion Connect es un esdeveniment digital que té la finalitat de connectar marques de moda catalanes amb agents, distribuïdors comercials i compradors de tot el món. Cal destacar que durant les 7 edicions anteriors, el 080 Barcelona Fashion Connect ha facilitat connexions comercials entre 50 marques catalanes del sector de la Moda i més de 350 agents, distribuïdors i compradors de més de 35 països diferents”
Durant aquesta nova edició de l’esdeveniment, s’han incorporat noves marques de moda, amb un creixement notable en àmbits com la moda sostenible, els accessoris i complements, així com la roba de bany. Les 20 marques expositores han presentat les seves col·leccions als més de 150 professionals assistents de països com França, Alemanya, Croàcia, Bèlgica i Itàlia. També hi han participat representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitat de compra dels Estats Units, Dinamarca, Regne Unit, els Països Baixos, Portugal, Lituània, Irlanda, Mèxic i Canadà, entre d’altres.
Les vint marques expositores, que han mostrat les seves col·leccions davant de professionals d’arreu del món són Blue Banana, PERPETUMMOBILE, SOET, skirtu, ESCORPION, Miette, Bad Habits, BABBAKI, sita murt/, System Action, MIiCA Barcelona, TONI PONS, SEPIIA, Robin Swimwear, VÄN swim, ALÚ ALÚ, Anathema, SSSTUFFF, Hopera Design i MION. Els organitzadors i les marques participants han mostrat satisfacció pel nombre de contactes establerts durant la jornada, així com les reunions bilaterals i els preacords de venda que es preveu que es formalitzin en els propers dies.
La plataforma continuarà activa fins al 30 de maig, per tal que els agents i distribuïdors puguin seguir visualitzant continguts i establint nous contactes amb les marques. Amb aquesta vuitena edició, el 080 Connect consolida la seva posició com una plataforma clau per a la promoció de la moda catalana a nivell global, oferint oportunitats comercials i visibilitat per a les marques participants.