La 35a edició de la 080 Barcelona Fashion Week ha començat amb força al Recinte Modernista de Sant Pau. Les empreses associades al Clúster Català de la Moda – MODACC han tingut un paper destacat en ser les encarregades d’obrir la setmana de la moda. La cita, organitzada per la Generalitat de Catalunya, es consolida com a plataforma de projecció internacional per a empreses del sector.
SIMORRA, ESCORPION, LOLA CASADEMUNT by Maite i THE LABEL EDITION han estat les marques protagonistes de la primera jornada, mostrant propostes que combinen disseny, creativitat i teixits d’avantguarda.
La desfilada inaugural va anar a càrrec de SIMORRA, que va presentar The Space Between, una col·lecció inspirada en el concepte japonès del "Ma" i que convida a repensar l’espai i la forma des d’un punt de vista artístic i contemporani. La proposta destaca per l’ús de teixits innovadors i una construcció delicada, que reforcen l’aposta de la marca per un disseny amb valor afegit.
ESCORPION va pujar a la passarel·la amb Highlands, una col·lecció de tardor-hivern inspirada en els paisatges d’Escòcia. Amb el punt com a eix central, la firma va mostrar la seva capacitat per evolucionar a partir de l’artesania tèxtil, un dels actius més rellevants de la tradició industrial catalana.
A mitja tarda, LOLA CASADEMUNT by Maite va presentar Misty Coast, una col·lecció femenina amb un fort component visual i cromàtic, inspirada en els capvespres a les costes de Normandia. Amb una estètica sofisticada i atemporal, la marca referma el seu posicionament com a referent de la moda de Barcelona amb identitat pròpia.
Tancant la jornada, The Label Edition va apostar per una col·lecció titulada Rogue, marcada per la tensió entre el clàssic i el disruptiu. Amb una visió contemporània, la firma va oferir peces estructurades i minimalistes que aposten per la força del detall i la qualitat dels materials.
Des del Clúster Català de la Moda (MODACC), es valora molt positivament l’explosió de creativitat a la passarel·la, ja que reflecteix la diversitat de perfils que conviuen dins l’ecosistema català de la moda, des del bagatge industrial a la innovació material en teixits, estructures i estilismes.
“La moda és cultura, és societat i també és un negoci. La passarel·la és un punt de trobada ideal entre aquests tres mons que representa la moda”, afirma David García, director del Clúster.
10 novembre 2025
Modacc, el Clúster Català de la Moda i el Tèxtil, ha organitzat REConèixer, una experiència exclusiva per als seus socis amb l’objectiu de descobrir el REC.0 Experimental Stores des de dins i conèixer de prop la transformació del barri del Rec d’Igualada.
22 octubre 2025
El passat dimarts 21 d’octubre, el Clúster Català de la Moda (Modacc) va participar al Retail Forum BCN, un dels esdeveniment de referència per al sector retail a nivell estatal, que va reunir a Barcelona alguns dels principals líders empresarials del sector.
17 octubre 2025
Les marques associades a Modacc Escorpion, Simorra i Lola Casademunt van ser protagonistes destacades de la jornada inaugural de la 36a edició de la 080 Barcelona Fashion Week, celebrada el dimarts 14 d’octubre al recinte modernista de Sant Pau.