Clúster Català de la Moda (Modacc)
En el sector de la moda, disposar de dades estratègiques, precises i actualitzades de l’evolució del negoci, és estratègic per la presa de decisions, pel desenvolupament de noves estratègies, per la millora de la comunicació i accions amb el client i per la optimització d’operacions. En moda, les dades de venda i d’evolució del comerç són uns dels més importants.
El pes de l’ecommerce de moda sobre el total de vendes dels principals sectors de consum al 2021 va ser del 20,8%, només per sota de l’alimentació (24,7%). Malgrat aquestes excel·lents xifres, i del creixement exponencial de les vendes online durant el període de la Covid-19 i els dos anys posteriors, durant el primer semestre de 2022 es percep un cert estancament en les vendes en el canal digital. A més, l’escenari inflacionista tampoc millora l’entorn. Així doncs, la clau de la competició en el sector de la moda està en com capturar compradors, tràfic i un major tiquet del client quan està en una botiga online.
En aquest context, el projecte MODA HUB busca respondre a aquesta necessitat proposant un projecte destinat a desenvolupar una plataforma de compartició de dades reals sobre l’evolució del ecommerce en el sector de la moda. La plataforma Moda Hub ajudarà a les pimes del sector a analitzar el seu rendiment en el comerç electrònic amb la finalitat de reforçar les seves estratègies actuals i corregir-les ràpidament quan sigui necessari.
Moda Hub desenvoluparà una plataforma en la qual les empreses traslladaran els seus indicadors d’evolució de venda en el canal ecommerce com la taxa de devolució, la taxa d’abandonament del carro de la compra, la rati de conversió, el tiquet mig, les unitats de venda per tiquet, etc. Del conjunt de dades introduïdes, Moda Hub farà un anàlisi de les dades i retornarà l’anàlisi de les dades de forma agregada, amb conclusions i propostes d’estratègies de marketing per dur a terme amb la finalitat de millorar els resultats comercials a través d’accions dirigides a millorar la comunicació amb el consumidor, accedir a nous mercats online, etc.
ModaHub està liderat per MODACC, i coimpulsat per Asecom, Escorpion, Simorra, Boboli, The Animals Observatory, Munich i Jelliby.
El projecte està finançat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme a través del programa de recolzament d’Agrupaciones Empresariales Innovadoras.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
SuitsUbest és un projecte d’investigació industrial que té per objectiu investigar, dissenyar i assajar un algoritme de RL en el món del marketing en el sector de la moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
13 gener 2023
El procés de pandèmia ha afectat especialment el món del retail-moda canviant el pes dels diferents canals de venda, físic i online, accelerant l'increment en la comercialització de productes de moda des de plataformes d'e-commerce pròpies o de tercers. Aquest increment, en alguns casos exponencial, porta els operadors i marques ben posicionats al món online, a plantejar-se la presència en múltiples marketplaces virtuals. Després del creixement al seu propi canal “online”, la presència a marketplaces nacionals i internacionals com Amazon, Zalando, Mirakl del Corte Ingles, etc… afegeix més possibilitats de venda i millors condicions per a la rotació dels seus estocs.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
12 gener 2023
El projecte de desenvolupament d'una plataforma digital col·laborativa pretén donar una solució a la gestió del producte ia la gestió d'estocs per a la posada al canal de venda en línia en múltiples punts de venda de tercers.